lørdag, oktober 09, 2004

Bønnemøte på Saron

Var på bønnemøte på Saron igår. Det var så utrolig bra! Det er så herlig å bare få sagt alt en har på hjertet, bare få det ut liksom... For min egen del så blir jeg veldig oppbygget&oppmuntret. Etter bønnemøtet så gikk jeg, Mirjam, Odd Christian, Emil, Berit, Gunnar og en gjeng fra huskjerka til Berit, på Dolly'en og hadde det veldig sosialt sammen, det var gøy. Og da klokken etterhvert nærmet seg 23.00, var vi klar for en ny bønnerunde! Berit og Gunnar hadde skrevet seg opp på den siste bønnetimen og da joinet like så godt jeg, Mirjam og Odd Christian. Vi satt inne på bønnerommet i 1 time og bare priste og ba til Gud, heilt fantastisk! Jeg bare digger det at vi kan gjøre sånne ting sammen!

Føler at i det siste så har jeg vokst litt på det området, jeg bruker mer tid på å snakke til Jesus og prøver så godt jeg kan å holde blikket festet på Ham, og jeg kjenner faktisk at jeg får noe igjen for det og, lide!
Er så mye mer jeg ville ha sagt, men det er så utrolig vanskelig å uttrykke seg! Man, så irriterende! Uanz, jeg har en så enorm glede inni meg at det bare bobler over, og det var dette jeg liksom ville prøve å beskrive, men det er helt umulig, en må oppleve det selv for å skjønne hva jeg mener.
"Gled dere i Herren alltid! Igjen vil jeg si: Gled dere! Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting deres bønneemner komme fram for Gud i påkallelse og bønn med takk. Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus."
Fil 4:4, 6-7

1 kommentar:

OC sa...

Vilt gudd å få snakt mæ deg KK :) Alt for lenge si sist! Var au gilt å få enda en time i bønnerommet med nogen sinnsjukt bra og koselige folk! Selv om fokuset ikke var på folkene var det deiligt å kunne dele bønn med folk du er glad i :) Har blitt vilt glad i denne salmen her i det sista:

Salme 23:
"En Davids-salme.


Herren er min hyrde,
jeg mangler ingen ting.
Han lar meg ligge i grønne enger;
han fører meg til vann der jeg finner hvile,
og gir meg ny kraft.

Han leder meg på de rette stier
for sitt navns skyld.
Selv om jeg går i dødsskyggens dal,
frykter jeg ikke for noe vondt.
For du er med meg.
Din kjepp og din stav, de trøster meg.


Du dekker bord for meg
like for øynene på mine fiender.
Du salver mitt hode med olje,
mitt beger flyter over.


Bare godhet og miskunn
skal følge meg alle mine dager,
og jeg får bo i Herrens hus
gjennom lange tider."

Odd Christian, æg trur!

PS: Du æ ei skikkelig godjenta ;)